15 may 2012

Experiències de formació en centre

Mòdul 3:
Sessió 3:
Dimecres, 25 d'abril, de 18 a 20.30

Núria Gres, Carme Oriol i Charo Tomás


La sessió s'ha dividit en la exposició de dos centres.
El primer de primària i el segon de secundària.
Em ambdós casos, el paper de la formació ha sigut crucial com motor de canvi units a l'empenta de l'equip directiu que tenia molt clars els objectius i cap on volien anar.


En el primer cas, m'ha cridat l'atenció que la formació no anava tant a donar coneixements si no ensenyar a que vagin sent capaços d’autoregular-se, d’establir prioritats, detectar obstacles, identificar reptes i 
inquietuds. 
I això les fa que tinguin dubtes i preocupacions i es facin preguntes, perquè volen aprendre i superar-se. 
Perquè tenen propòsits que comparteixen i un marc de referència iaspectes ideològics i de valors que han impregnat  la seva pràctica (inclusivitat, flexibilitat) 

Per altra banda m'ha cridat l'atenció en el cas de l'IES de Badia del Vallés com s'involucrava la formadora en tot el procés, i feia protagonistes als mestres, als alumnes, als pares.. a tota la comunitat educativa i entorn, per optimitzar l'aprenentatge amb els recursos que tenien.

No hay comentarios:

Publicar un comentario