27 mar 2012

Model didàctic socioconstructivista


Model d'aprenentatge

Sessió 1:
Dissabte, 10 de març de 9 a 14 

Maria Masip Utset
David Vilalta Murillo




"Com és que el Basiliscus Basiliscus es pot desplaçar per sobre de l’aigua? 

És molt important fer preguntes per provocar una interrogant en l'alumne i motivar-le per aprendre, i aquesta va ser la pregunta que vam tenir que respondre per grups i fer hipòtesis i posar-lo en comú.
A partir de les reflexions dels diferents grups... es va crear una atmosfera enriquidora de construcció de coneixement que té molta relació amb la presentació que va portar el David.
I de la qual, trec aquestes idees:
Altres: Tothom, sentir que comptes
Temps necessari per aprendre
Matèria” (Quins continguts? Amb quines finalitats? Des de quina perspectiva?)
Opinió, criteri, fonamentació, fer-se preguntes... expressar, comunicar, representar 
    *  Processos dialògics d’indagació  i Ús deliberat de tecnologies 
Significat, el sentit que té per a cadascú allò que fa
Subjecte:  un sistema conscient i normatiu de relacions amb ell mateix, amb els altres i amb el projecte col·lectiu en el que participa. C. Gallego    
Fer, concebre, crear, projectar...  
Espai com a organització del món quotidià, un rerefons on les coses tenen qualitat, un espai connectat
Relacionar, connectar… relligar
Acció intel·ligent

Aquests conceptes son claus per crear un clima afavoridor de l'aprenentatge 
Vaig sortir de la sessió amb la sensació que havia sigut curta i que havia fet un aprenentatge constructiu de com aprendre i ensenyar




     

No hay comentarios:

Publicar un comentario