Comunicació i lideratge
Sessió 3:
Dimecres, 30 de maig, de 18 a 20.30.
Mercè Traveset Vilagines
¿ QUÈ ES LA PEDAGOGÍA SISTÉMICA?
És la educació que ens ensenya a mirar, ubicar-nos i relacionar-nos adequadament amb els sistemes humans que ens envolten i amb aquells als que pertanyem: ja siguin escolars, familiars, socials u organitzacionals.
A la plana web de Mercè Traveset tenim un munt de recursos per aplicar aquesta mirada a la tasca docent i perquè no, a la vida mateixa.
Hi han aspectes que s'han de tenir en compte a l'hora de realitzar una sessió tant de assessorament de centre com dintre de les classes i la del nostre estat d'ànim.
“Un estat d´ànim pot condicionar o unir les energies de tots i motivar cap a una fita o ans al contrar separar i fragmentar”.
Hi han aspectes que s'han de tenir en compte a l'hora de realitzar una sessió tant de assessorament de centre com dintre de les classes i la del nostre estat d'ànim.
“Un estat d´ànim pot condicionar o unir les energies de tots i motivar cap a una fita o ans al contrar separar i fragmentar”.
Lo ideal seria que al arribar a l'escola, hauriem de deixar fora la motxilla amb tots els problemes i entrar net dintre de l'aula, es a dir tenir un estat d'ànim implicat amb els objectius de la sessió i oblidar-nos dels nostres problemes personals, ja que d'una altra manera podem tenir una sessió amb resultats negatius.
Durant la sessió vaig recordar del compte "L'arbre dels problemes:"
Per altra banda, destacar el fet de tenir cura alhora de conduir grups, del sentit de pertinença, el qual ens parla dels valors i de l´agraïment al passat i fonamenta la identitat. Per mí, aquestes paraules signifiquen que s'ha de'acceptar que estem on estem perquè abans han succeït unes determinades coses que ens fan ser el que som i on estem. I donar gràcies a totes les persones que han realitzat aquestes coses. Quan arribes a un centre, el centre és el que es per totes les persones que han treballat abans en ell i que ho han fet el millor possible i defineixen la identitat del centre.
Per altra banda, s'ha d'intentar fer sentir-se eficaç a tothom és capaç i és important, reconèixer la tasca de cadascú perquè tothom es senti implicat i motivat en l'activitat i que el que es fa tindrà un efecte positiu i eficaç dintre de la seva tasca docent en el cas de l'assessorament de centre.
I sobre tot, s'ha d'evitar els greuges comparatius entre diferents persones, ja que crearàs un clima de desconfiança i resistències.
Davant d'una formació de centre, s'ha de tenir en compte que la comunicació és un element prioritari per poder expressar de forma assertiva.
Saber perquè és fan les coses i tenir cura dels talents de cadascú, i crear un lloc on hi hagi llibertat per ser creatiu.
Per últim cal dir que s'ha de:
- Tenir confiança en el procés, no mirar tant els resultats ni tenir pressa per aconseguir-los.
- Donar lloc als somnis , ells són els pensaments més positius de tots, cal escoltar els somnis de tothom.
- Saber gestionar els canvis/conflictes i la diversitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario