15 may 2012

Acompanyar i facilitar processos de canvi

Mòdul 3:
Sessió 4:
Dimecres, 2 de maig, de 18 a 20.30
Síntesi final del mòdul

David Vilata Murillo
Maria Masip Utset


La sessió de cloenda del mòdul va sorprendre a tothom i a mi el primer. En el sentit que el grup va aplicar l'aprés i assolit al llarg de les sessions i les va aplicar al grup. Què dinàmiques es poden fer per millorar, com s'ha sentit el grup, perquè. L'important de sentir-se membre d'una comunitat per facilitar l'aprenentatge i de tot el que envolta als alumnes i als mestres.
Es va tornar a fer una dinàmica individual, de petit grup i de gran grup. On van sortir temes, qüestions molt importants e interessants i vaig aprendre molt dels meus companys i companyes.
També vaig tenir un par de models a imitar com referents com som el David i la María que considero uns bons formadors que respecten l'opinió del personal que assisteix a les seves sessions, creen un clima d'aprenentatge excel.lent on el grup va desenvolupant estratègies a partir de les seves experiències i capacitats.

I partint de paraules de Célestin Freinet també promoven "el  “tempteig experimental” i es recolzen en la inventiva dels alumnes davant d’un problema.
Durant el módul, la manera d'enfocar les sessions de formació ha anat canviant dins meu...
El símil del vaixell i la posició que ocupo dins, ha sigut contrastada amb la resta de companys amb els quals, quan defensaven la seva postura... no era tan diferent de la meva i en ocasions, em sentia identificat amb ells. 
He apres técniques com la d'esmicolament i a autors com Fred-Korthagen que han canviat la meva manera d'entendre la formació de formadors.
I ja com conclusió no es pot oblidar la sessió de Zinka que ha marcat un abans i un després en el clima i la atmosfera del grup:


No hay comentarios:

Publicar un comentario