11 abr 2012

Model d'aprenentatge

Mòdul 2:
Sessió 4:
Dimecres, 28 de març de 2012, de 18 a 20.30

David Vilalta Murillo
Maria Masip Utset


Es va projectar el fragment d'un film per tal d'esbrinar el model d'aprenentatge i les coses positives i a millorar de l'actuació del docent que apareix. Aquest vídeo va incentivar un debat engrescador i una conversa molt enrequidora.



Una altra cosa amb la que em quedo de la sessió, es "El joc de les maneres de mirar"
On es proposen preguntes per motivar la conversa o començar un tema.



  • diversitat / regularitats :Tots som igual? Tots es comporten igual? Què tenen en comú?...
  • canvi / conservació: Pot canviar? Com ho farà? Què canviarà i què conservarà? Estar o entrar en contacte amb … el fa canviar?...
  • dins / fora : Com és per fora? Com és per dins? Què l’influeix a ser així? (no isolat)
  • macro / micro : Com som fets per dins? (aprendre a mirar en clau de zoom)
  • continuïtat / disretització : Sóc tot sencer o tinc parts?  Com sap la llavor que ha de fer-se mongetera?
  • passat / present / futur (temps): Què eren abans? Què seran desprès? D’on han sortit? Com continua la seva història?
  • aquí / allà  (espai) : Tots poden viure en qualsevol lloc? De què depèn?
  • linealitat / multicausalitat : Què passaria si….? I si no ….? Que creixin depèn de…pensar en subjuntiu i condicional
  • autonomia / interacció: Què se’l menja? Per a què serveix?
  • elements (parts) / estructura (tot) : Quina relació té la mongeta amb la fulla? De que li serveix la llavor a l’arrel?
Les preguntes són un element clau per desenvolupar transferències i facilitat l'aprenentatge i que sigui significatiu per l'alumnat. 

La sessió va concloure amb una presentació amb cites de diferents autors i autores molt influent en l'educació tal i com és ara:

La frase de la que vull fer una reflexió és la següent:

"Sensible a totes les dimensions de l’educació -el cap, el cor, les mans- considera que el nen ha de ser el subjecte actiu dels seus aprenentatges."


Johann Heinrich Pestalozzi(1746-1827)

En aquesta frase es resumeix en poques paraules que la persona que rep la formació ha de ser un subjecte actiu, amb tot que allò implica: ser significatiu, creador del seu propi coneixement, protagonista del seu aprenentatge..., i a més, no només en l'aspecte cognitiu, si no emotiu i cinètic/kinestèsic. 

En resum, ha sigut un mòdul on s'ha anat creant el coneixement en el grup, des de una activitat inicial on vam ser nosaltres els protagonistes mitjançant l'activitat del "Basiliscus Basiliscus " on els grups van participar activament i es va arribar a conclusions molt interessants.
La sessió de la Dolors on vam aprendre el concepte de l'Epitom o del Ramón on vam veure que la forma de plantejar una activitat o sessió es possible obtenint resultats d'aprenentatge òptim.
També m'ha servit per observar i aprendre dels meus companys, de les seves aportacions.
Ha sigut molt enriquidor.

Us deixo material d'aquest autor que trobo interessant. 
Pestalossi
 

View more PowerPoint from guest6ddb8c

No hay comentarios:

Publicar un comentario